Redescoperirea jocului ca mijloc eficient de învățare în studiile recente a fost o surpriză și o încântare pentru noi, deoarece legitimează, considerăm, cea mai eficientă formă de învățare. Și despre asta e vorba în atelierul nostru.
Jocul nu e, cum ne imaginăm, despre distracție, ci e despre a ne asuma riscuri, a experimenta, a (ne) testa limite. Ne vom confrunta mai întâi cu fricile și reticențele noastre, de educatori, în ceea ce privește introducerea jocului la clasă ca metodă de bază, pentru ca apoi să explorăm ce îl face atât de potrivit pentru învățare. În fine, să vedem cum putem să ne jucăm serios și „profesionist” și cum să ne facem curaj pentru a inventa jocuri pentru clasele noastre.
Vă lăsăm cu un citat din Carl Jung, despre joc, citat care ar trebui să ne încurajeze să ne apropiem de joc atât ca jucători, cât și ca educatori de jucători: „Crearea unui lucru nou nu se realizează folosindu-ne de intelect, ci de instinctul de a ne juca”
DESCRIERE CĂTĂLINA
În prezent Learning Specialist într-o organizație care activează în educație, Cătălina este o persoană pasionată de învățare, cu o experiență bogată în domeniul pedagogiei și psihologiei. Chiar dacă nu mai profesează ca învățătoare în prezent, în sufletul ei se consideră tot o învățătoare, mereu preocupată de facilitarea procesului de învățare al elevilor.